Professionalitet och kvalité
Hos oss ingår de professioner som är ledande inom socialt arbete. I arbetsteamet finns i huvudsak personal med bred erfarenhet av aktuell problematik och målgrupp. De arbetsmetoder som används är väl beprövade inom socialt arbete och har under längre tid visat sig effektiva och funktionella till att åstadkomma ett bestående resultat.
Verksamheten arbetar med att hålla kvalitetsprocessen levande genom ett ständigt förbättringsarbete och var uppdaterad i de områden som berör verksamheten. Löpande utvärdering och uppföljning är grundläggande delar i kvalitetsarbetet.
Kvalitén är baserad på fyra kvalitetsområden:
- Konstruktionskvalitet: Kvaliteten som är inbyggd i själva konstruktionen av tjänsten.
- Produktionskvalitet: Produktionskvalitet anger hur en tjänst produceras.
- Leveranskvalitet: Det är kvalitén på vilket sätt tjänsten levereras.
- Relationskvalitet: Relationskvalitén anger kvalitén i interaktionen med kunden.
Verksamhetens mål är att hålla en hög nivå inom dessa kvalitetsområden. Detta sker genom att alltid ha ett öppet arbetsklimat och en rak kommunikation, samt öppet redovisa mål och resultat.